Är Reinfeldt smygsosse eller fiskar han efter röster.

Är han smygsosse eller fiskar han efter röster, det är en fråga man kan ställa sig när man läser det senaste om Fredrik Reinfeldt i Aftonbladet.
Nej till lägre ingångslöner säger han och där måste jag faktiskt säga att han resonerar riktigt bra och verkar ha kommit till insikt med att det inte är lönerna som varit avgörande för ungdomsarbetslösheten.
Men i och för sig vet vi ju också att moderaterna varit emot förslaget jämnt om lägre ingångslöner men jag kan inte påminna mig själv om att jag har läst eller hört att våran statsminister sagt att Sverige måste ha högre löner så jag kan inte stoppa mig själv från att vara lite förvånad när man läser detta, eftersom alla jobbskatteavdrag, sänkta arbetsgivaravgifter och sänkt restaurangmoms är några av det saker han genomförde för han trodde att det skulle skapa mer jobb, men så blev det ju inte.


Men Annie Lööf med Jan Björklund vid sin sida vill fortfarande se ungdomar i arbete med en lön som är oskälig och omöjlig att leva på,. om man inte bor hemma hos föräldrarna då naturligtvis.
Men Annie Lööf är ju också den som vill ta Sverige bakåt i tiden medans andra politiker vill se utveckling så som den ska vara....framåtsträvande!

Har han vuxit på sig mentalt våran eminente Fredrik Reinfeldt eller vad är det som händer för nu måste jag faktiskt ge han en klapp på axeln när man läser detta i Áftonbladet som jag skriver om här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0